לרוב בחברות שתעבדו בהן יאמצו מטודולגיות עבודה דומות, ישנן כמה נפוצות, שהן kanban וscrum ואנחנו כאנשי פרונט בסופו של דבר נקבל משימות, כלומר טיקטים שיכולים להיות מסוגים שונים כגון: באג או פיצ'ר .
איך לנהל משימה\טיקט בהצלחה
שלב ראשון
קודם כל וודאו שאתם אכן מבינים את המשימה ואם לא, צרו קשר עם היוצר של הטקיט ובקשו הסבר ברור יותר. או שהוא יפרט בתוך הטיקט או שאתם תפרטו בעצמכם ותתייגו אותו שיאשר אז תשאירו דברים באוויר כי זה יחזור אליכם, האשמה תהיה עליכם, לא משנה שהוא לא פירט היטב, אתם אחראיים לטיקט שקיבלתם.
שלב שני
תכננו קודם מה אתם הולכים לעשות. על נייר או תכתבו באיזה מסמך, ואם יש חוסרים מסוימים דברו עם מי שצריך על מנת לסגור את הפערים הללו (למשל אתם לא יודעים אם יש EP שאתם חושבים שאתם צריכים או איך המבנה של הדטה יראה) אחרי שיהיה לכם את מפת הדרך הזו, התייעצו עם מישהו, זה יכול להיות הראש צוות, זה יכול להיות חבר צוות שעבר על אזורים דומים, זה יכול גם מפתח בכיר. וודאו שהוא מסכים עם הדרך שלכם, אם לא אז שנו בהתאם להערותיו. למשל אם פירטתם שאתם צריכים לפתח קומפוננטה מסוימת אבל גילתם בשיחה עם אותו אדם שהיא כבר קיימת, תחסכו זמן רב בזכות זה (קורה לא מעט) חלקו לsubtasks ככל הנדרש, זה יראה טוב בעייני כולם וגם יעשה סדר בהתקדמות העבודה שלך. כמו כן זכרו שאתם נמדדים על כמות הטיקטים שסגרתם (ברוב המקרים זה המצב)
שלב שלישי
הערכת זמנים. אחד הדברים היותר מאתגרים הוא לתת אסטימציה למשימות שלכם, מכוון שתמיד יהי רצון לאחרים ללחוץ אתכם בזמנים, זה טבעו של הארגון, להתקדם מהר ככל האפשר. אבל תהיו זהירים, שוב אתם אחראיים על המשימות שלכם וגם נמדדים עליהם. הערכה שלכם צריכה לקחת בחשבון כמה פרמטרים:
- זמן היישום שלכם
- זמן הבדיקות שלכם
- זמן תקשורת בין אנשי הצוות
- קריאת אפיון והבנת המשימה
- זמן בדיקות של הקוד שלכם code reveiw
- זמן התיקונים של הקוד שלכם עד לאישור הפי אר
- זמן של קיו איי
- זמן שלכם לתקן את הבאים שמצא הקיו איי
- זמן לכתוב טסטים במידה ואתם צריכים לכתוב
- תוספת של 15-20 אחוז בלתמים
אם לא תיקחו בחשבון את כל הפרמטרים הללו אתם תמצאו עצמכם משנים את הזמנים תוך כדאי עבודה, דבר שלכם לא מתקבל בברכה. עדיף לכם לתת יעד רחוק שישמור עליכם מלשנות את הלוז ואם תסיימו לפני הזמן זה רק ישחק לטובתכם. כמובן ציינו בטיקט
שלב רביעי
קומיטים לאורך כל תהליך הפיתוח, קומיטים קטנים אבל לא קטנים מידי כמובן, היישום של המשימה עצמה צריך להתחיל במציאת כל החלקים הקיימים של הקוד שאתם צריכים לצורך פיתוח, בין אם זה באג אז תצטרכו למצוא את החלקים בקוד שהוא קשור אליהם, אם זה פיצר יש לאסוף את כל הרכיבים הקיימים שאתם צריכים כגון סרוויסים, קומפוננטות, דיירקטיבים וכו.. התחילו עם קבלת המידע שאתם צריכים והפעולות עליו, בצעו את החלק הפונקציונאלי קודם לכן, את העיצוב ממשו באופן בסיסי רק שיעזור לכם לקבל תמונה כשתבנו את הusecase. לאחר מכן ממשו את העיצוב וכל ההתנהגויות העיצוביות שצריך על מנת שהחוויה של היוזר תהיה מושלמת.
שלב חמישי
כל סוף יום ציינו בטיקט מה הספקתם לעשות, וציינו אנשים ספציפיים שצריכים להיות מודעים לזה למשל אם סיימתם איזה חלק שקשור לבק והוא צריך לדעת שסיימתם תייגו אותו. התיאורים שלכם יעזרו לכם בדיילי וגם לראש צוות שלכם להיות מעודכן. תתפלאו אבל עדכונים אלו יחסכו לכם זמן.
מה לא לעשות
לעיתים קרובות אתם עלולים להיתקל באיזה מצב שיבקשו ממכם לעשות דברים "על הדרך" או לשנות משהו "בקטנה" או לסדר איזה באג על הדרך וכו.. בקיצור תהיו אמיצים ותגידו – לא. זה נשמע קצת רע אבל זה יעשה לכם הרבה בלגן, הסבירו לאדם שביקש מכם שאי אפשר לדחוף דברים שלא נפתח עליכם טיקט, בקשו מהאדם לפתוח טיקט ולתאר את בקשתו ולשייך אותו אליכם, או צרו טיקט בעצמכם וציינו את הפרטים ותייגו את האדם לאישור.
תרשים ארגוני פנימי הנחוץ למפתח Front-end

עבודה עם אנשי ה backEnd
יכול להיות שאתם פולסטאק ועושים הכל לבד אז אין זה רלוונטי, אבל אם אתם בכל זאת צריכים לעבוד ביחד עם איש בק על משימה, צרו כימיה טובה אתו בתקשורת ופעלו ביחד למען ביצוע המשימה ביעילות.
יכול להיות שעם החברה האלה יהיה קשה לתקשר, יכול להיות שהם יעשו עבודה שאולי פחות תתאים לכם ואז יסבירו לכם מה אתם צריכים לעשות, זה יכול לעצבן, אבל תנהלו שיח בריא איתם, ואל תתביישו לשאול שוב אם לא הבנתם כי לפעמים הם לא ברורים כי הם מאד טכניים, ואם לדעתכם גישתם לא תתאים לכם וזה יעריך לכם זמן פיתוח תעלו זאת והציעו את הצעתכם וכך יכול להיות שתצליחו לחסוך לעצמכם זמן רב, שימו לב שאם אתם מציעים משהו, שיהיה הסבר הגיוני כי אחרת אין סיכוי שהצעתכם תתקבל.
עבודה עם פרודקט והמעצב
אהיה קרוב לצוות העיצוב והפרודקט מכוון שהם יספקו לך את האינפורמציה הכי חשובה עבורך, שהיא מה בדיוק המשתמש צריך למה צריך ליישם את המבוקש, הבנה של המוצר יעזור לך מאדדדדד. כמו כן למה העיצוב נראה כפי שעוצב , מה הייתה המחשבה מאוחרי העיצוב על מנת לעדן את כאבי הלקוח, ומה הציפיה שלהם לגביי היישום שלך. ככל שתבין טוב יותר את החזון שלהם כך התוצאה שלך תיהיה טובה יותר, וכמובן תהיה מוערך יותר בחברה. כמו כן תגלה כי הדעה והשאלות שלך מאד חשובות לפרוקדט ולמעצב ומידת האקטיביות שלך תמשוך אליך יותר יחס, מה שיחזק את המעמד שלך כמפתח פרונט שיודע מה הוא עושה.
עבודה עם קיו איי
העוזר האישי לך שיעלה על כל הבעיות שפספסת, ויהיו כאלה, כמו כן לקיו איי טוב יש הרבה מה לתת לך וללמד אותך. יהיה קשוב אליו, תתייעץ אתו בבדיקות שהוא מתכנן לעשות עוד לפני סיום הפיצר שתעביר לו.
חשוב לאהוב את אנשי הקיו אייו ולתת להם את הכבוד המגיע להם כי הם הולכים להציל אותך לא פעם אחת
עבודה עם חברי הצוות
חברי הצוות הם היחידה שלך, הם הלוחמים שלוחמים אתך ביחד במבצע המיוחד הזה. תהיו שם בשבילם והם יהיו שם בשבילכם. שמרו על סדר העבודה ביחד! אמצו גישות חדשות שיעזרו לצוות להתפתח ביחד! ואל תתייעלו לבד כי זה יפגע בכם ובצוות שדברים יתחילו להיות לא מסודרים, ולכן הציעו הצעות שיכולות לייעל את כל הצוות. בקשו עזרה שצריך, אל תתביישו ותהיו שמה בשבילם כשהם צריכים עזרה, כמו כן זכרו שזמנם יקר כמו שלכם אז עשו זאת כשצריך.
ראש הצוות
מקווה בשבילכם שנפלתם על ראש צוות איכותי ושאתם תתחברו אליו והוא יהיה המנהל, ההורה והחבר שלכם בכל תקופת עבודתכם. שתפו אותו ברעיונות שלכם, שתפו אותו בקשיים שלכם עם אנשי הצוות אם יש כאלו, תייגו אותו בכל התקדמות בטיקט שלכם כך שהוא ידע בדיוק מה עשיתם בכל יום. וכן בקשו ממנו משימות מאתגרות והראו לו שאתם פה בשביל להתפתח ולהתקדם וגם אם לא ילך לכם הוא יעמוד לצידכם.